ورود به Leyndell, Ashen Capital و کشتن باس‌های نهایی (قسمت آخر)

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring قسمت آخر/ ورود به Leyndell, Ashen Capital و کشتن باس‌های نهایی

بلاخره به قسمت نهایی بازی الدن رینگ رسیده‌ایم. در این قسمت وارد پایتختِ زیرخاکستر رفته‌ی Leyndell می‌شویم تا آخرین باس‌های بازی را شکست دهیم… (برای درک بهتر داستان این قسمت به داستان ماریکا و راداگون و همینطور داستان گادفری و مرد همه‌ چیز دان مراجعه کنید.)

راهنمای کامل بازی ELDEN RING (منوی اصلی)

[lwptoc hideItems=”0″]

ویدیوی اختصاصی راهنمایی بازی Elden Ring قسمت آخر

برخلاف دیگر راهنمایی کامل ما، در اینجا ما ویدیویی کاملا اختصاصی از بازی Elden Ring برایتان تهیه کردیم (بخشی از بازی خودمان در Journey دوم) این راهنمایی فقط شامل بخش‌های اصلی و مراحل فرعی شخصیت‌های اصلی بازی می‌باشد. در قسمت‌های غیرمهم سرعت ویدیو زیاد شده تا فقط مسیر حرکت را متوجه شوید. توضیحات کاملِ این بخش از ویدیو در زیر آورده شده است.

برداشتن آیتم Mending Rune of Perfect Order

(در ویدیو: ۰۰:۰۵ تا ۰۱:۴۶)

ورود به Leyndell, Ashen Capital و کشتن باس‌های نهایی

بعد از اینکه Maliketh, the Black Blade را شکست دادید وارد Leyndell, Ashen Capital می‌شوید. کمی جلوتر منطقه استراحت Leyndell, Capital of Ash را فعال کنید. بعد از استراحت به سمت جلو بروید. همینطور باید مسیر را به سمت جلو و مایل به چپ پیش بروید تا به پله‌هایی که در عکس بالا مشخص است برسید. اول به سمت محلی که با شماره دو یعنی سمت راست پله‌ها است، بروید. از آنجا از کنده درخت بگذرید و از پله‌ها بالا بروید. در بالای پله‌ها، همینطور مسیر مستقیم را ادامه دهید تا به جنازه Goldmask برسید. باید داستان این شخصیت و Brother Corhyn  را طبق راهنمایی پیش رفته باشید که بتوانید جنازه را اینجا ببینید! از جنازه آيتم Mending Rune of Perfect Order را بردارید. این آیتم لازمه پایان Age of Order است.

مبارزه با Sir Gideon Ofnir, the All-Knowing

(در ویدیو: ۰۲:۲۱ تا ۰۳:۲۵)

بعد از بدست آوردن آیتم به سمت عقب بروید و اینبار از پله‌ها بالا رفته و به سمت علامت یک در عکس بالا بروید و وارد اتاق شده و سوار آسانسور شوید.

ورود به Leyndell, Ashen Capital و کشتن باس‌های نهایی

بعد از پله‌ها بالا بروید و وارد اتاق بعدی شوید تا یک چهره آشنا را ببینید که سد راهتان شده است! بعد از کمی صحبت Sir Gideon Ofnir, the All-Knowing به شما حمله می‌کند. این مبارزه می‌تواند بسیار راحت باشد اما در عین حال به خاطر حرکات متنوع و عجیب Sir Gideon Ofnir می‌تواند برایتان دردسرساز نیز شود. حرکات او در این مبارزه به شدت غیرقابل پیش بینی است! یعنی هر حرکتی ممکن است از او سر بزند ولی خوبی او این است که بسیار کند است! پس به سرعت با استفاده از قدرتی‌هایتان خون او را در همان ابتدای مبارزه کم کنید. مراقب باشید او یکبار در طول نبرد خونش را کمی پر می‌کند. قدرتی‌های او تقلیدی از باس‌های گوناگون است! مثلا آتش روی سرتان می‌ریزد یا شما را با جادوی سیاه مهمان می‌کند. در هر صورت به خاطر حرکات متنوعش نمی‌توان چیز قابل پیش بینی زیادی در این مورد توضیح داد. در کل سریع به او با ضربات قدرتی بزنید تا سریع کارش تمام شود و نتواند زیاد برایتان دردسر درست کند. بعد از کشتن او ست لباس All-Knowing و همینطور پتک Scepter of the All-Knowing را بدست می‌آورید.

بعد از استراحت در منطقه استراحت به سمت بالکن رو به رویتان بروید و از طریق ریشه درخت خود را به طبقه بالا و از آنجا به منطقه استراحت Queen’s Bedchamber برسانید. از این منطقه استراحت اگر به سمت پله‌ها بروید و از آن بالا بروید وارد محیط باس بعدی می‌شوید.

مبارزه با Godfrey, First Elden Lord و Hoarah Loux, Warrior

(در ویدیو: ۰۴:۳۰ تا ۱۰:۴۰)

فاز اول (مبارزه با Godfrey, First Elden Lord)

ورود به Leyndell, Ashen Capital و کشتن باس‌های نهایی (قسمت آخر) 1

در فاز اول این مبارزه با Godfrey بار دیگر مبارزه می‌کنیم. اما او در هیبت واقعی‌اش جلوی شما قد علم می‌کند پس این مبارزه سخت‌تری است. برخی از حرکات او: 1. از دور با تبرش به سمتتان یورش می‌آورد و غافلگیرانه ضربه وارد می‌کند، باید به موقع جاخالی دهید. 2. تبرش را به بالا می‌برد تا روی سرتان فرود آورد، به موقع جاخالی دهید. 3. به هوا می‌پرد و با تبر روی سرتان می‌آید، به موقع جاخالی دهید و به او ضربه بزنید. 4. با پایش روی زمین می‌کوبد و لایه‌ای از زمین را بلند می‌کند، جلویش نایستید و کنار بروید تا آسیب جدی نبینید. 5. ناگهانی تبرش را به زمین می‌کوبد و زمین را گذازه‌ای می‌کند، در اینجا آسیب جدی می‌بینید ولی با بلند کردن تبر دوباره به شما آسیب وارد می‌کند، در این موقعیت باید بسیار مراقب باشید و نگذارید خونتان تمام شود و بلافاصله از معجون‌ها برای پر کردن Hp استفاده کنید تا کشته نشوید. 6. تبرش را به بالا می‌برد و غرش بلندی می‌کند باید به جهات جاخالی دهید تا غرش آسیب جدی به شما وارد نکند. 7. بعد از غرش حاله‌ای سفید دورش را می‌گیرد و ضرباتش مرگبارتر می‌شود. 8. همینطور مبارزه را با او ادامه دهید تا خونش از نصف کمتر شود و وارد فاز دوم مبارزه شویم.

فاز دوم (مبارزه با Hoarah Loux, Warrior)

ورود به Leyndell, Ashen Capital و کشتن باس‌های نهایی

بعد از اینکه نصف خون باس را کم کردید او تغییر شکل می‌دهد و با نام Hoarah Loux, Warrior دربرابرتان ظاهر می‌شود. نکته خوب اینکه خونش همچنان نصف است! برخی از حرکات باس در این فاز: 1. به شما حمله می‌کند و به هوا پرتتان می‌کند و بعد روی هوا بلندتان می‌کند و به زمین شما را می‌کوبد! این ضربه کمی کمتر از نصف خونتان را خالی می‌کند باید به موقع از زیر دستش فرار کنید تا گیر این ضربه نیفتید. 2. با مشت‌هایش ضربات پیاپی به شما وارد می‌کند، جاخالی دهید و از او دور شوید. 3. با دست‌هایش روی زمین می‌کوبد و به شما آسیب وارد می‌کند، به موقع عقب فرار کنید. 4. دو دست و یک پایش را بلند می‌کند و بعد محکم به زمین می‌کوبد. در این حالت یک آسیب گروهی به کل زمینِ مبارزه وارد می‌کند، باید به موقع از موج ضربه فرار کنید تا آسیبی نبینید. بلافاصله باز جاخالی دهید چراکه یک موج دوم نیز به سمتتان می‌فرستد پس باید مراقب باشید اگر گیر دو موج بیفتید تقریبا بیشتر خونتان را از دست می‌دهید. 5. به هوا می‌پرد و روی زمین می‌کوبد و لایه‌های زمین را جا به جا می‌کند! در این حالت باز روی زمین مشت می‌کوبد و لایه‌های زیرین زمین را به رو می‌آورد و محیط را گدازه‌ای می‌کند، اگر به موقع جاخالی ندهید کشته خواهید شد. 6. بعد از ضربه قبلی با مشت و لگد به جانتان می‌افتد به موقع جاخالی دهید و آخرین ضربات را به باس وارد کنید تا کشته شود. بعد از کشتن باس آیتم Remembrance of Hoarah Loux را بدست می‌آورید.

بعد از کشتن باس وارد درخت Erdtree شوید تا باس نهایی را شکست دهیم…

مبارزه با Radagon of the Golden Order و Elden Beast (باس آخر)

(در ویدیو: ۱۶:۲۱ تا ۲۱:۴۷)

این مبارزه دقیقا دو فازِ کامل دارد که در هر فاز باس با خون کامل جلویتان صف آرایی می‌کند! هر باس ویژگی‌های خاص خودش را دارد. همینطور باید با یک سری معجون هر دو را شکست دهید پس باید به مدیریت معجون‌هایتان بپردازید. در فاز اول از فلاسک Flask of Wonderous Physick استفاده نکنید (برای فاز دوم نگهدارید) ولی می‌توانید از همان فاز اول از اسپریت قدرتمندتان استفاده کنید تا سریعتر Radagon را شکست دهید و به مصاف Elden Beast بروید. این یکی از سخت‌ترین مبارزات بازی (اگر نگوییم سخت‌ترین) است پس با تمام توان به این مصاف بروید! همینطور چندبار شکست خوردن در این باس به خاطر طولانی بودن مبارزه، عادی است! پس ناامید نشوید و بلند شوید و مبارزه کنید تا باس را شکست دهید!

فاز اول (مبارزه با Radagon of the Golden Order)

داستان بازی منطقه Liurnia of the Lakes

خصوصیات باس: 1. به سرعت با پتکش به سمتتان یورش می‌آورد و ضربه می‌زند، به موقع جاخالی دهید. همینطور ممکن است با پتک چندین ضربه پیاپی به شما وارد کند! 2. پتکش را به هوا می‌برد و پتک به رنگ طلایی در می‌آید و با آن به زمین می‌کوبد، مراقب باشید و جلوی این ضربه نمانید چراکه روی زمین نیز طلایی می‌شود و بعد از برداشتن پتک از زمین دوباره آسیب می‌بینید. 3. یک جادوی طلایی نزدیک خود روی زمین می‌فرستد مراقب باشید و از محدوده جادو فرار کنید تا منفجر نشود و آسیب نبینید. 4. روی زمین می‌کوبد و اطرافش را طلایی می‌کند، فرار کنید و در محدوده طلایی نمانید. 5. پتکش را به عقب می‌برد و به سمتتان هاله‌ای طلایی می‌فرستد، به جهات جاخالی دهید. 6. به شکل ناگهانی رعد و برقی طلایی به سمتتان پرت می‌کند، به موقع به جهات جاخالی دهید. 7. روی هوا می‌پرد و با پتک روی زمین می‌کوبد و محدوده بسیار بزرگی را با جادوی طلایی مسموم می‌کند، باید از محدوده ضربه او فرار کنید. 8. غیب شده و به شکل ناگهانی ظاهر می‌شود و با رعد و برق روی سرتان می‌آید، به موقع جاخالی دهید و از محدوده طلایی دور شوید تا انفجار به شما آسیبی نرساند 9. پتکش را بالا می‌آورد و سه بار پشت سرهم به زمین می‌کوبد که هر بار هاله‌ی طلایی را روی زمین به سمتتان پخش می‌کند، باید بسیار مراقب این ضربه باشید و به موقع ضرباتش را جاخالی دهید و گرنه ممکن است کشته شوید. 10. هرچه خونش کمتر شود ضربات مرگبارتری وارد می‌کند، پس باید سریع کارش را بسازید تا برایتان دردسر ایجاد نکند. 11. در انتهای مبارزه تمام حرکات قبلی را به شکل مرگبارتر و همینطور ترکیبی رویتان امتحان می‌کند، سریع او را بکشید تا وارد فاز بعدی شویم.

فاز دوم (مبارزه با Elden Beast)

ورود به Leyndell, Ashen Capital و کشتن باس‌های نهایی (قسمت آخر) 2

خصوصیات باس در این فاز: 1. مه‌ای طلایی دور خودش آزاد می‌کند که بسیار مرگبار است باید از محدوده این جادو فرار کنید. 2. باس شمشیرش را در زمین فرو می‌کند و وقتی بیرون می‌آورد جادوی طلایی به اطراف پخش می‌شود یا منفجر می‌شود مراقب باشید و از محدوده جادو دور شوید. 3. با دستی که شمشیر ندارد گویی طلایی به سمتتان می‌فرستد، به موقع آن را جاخالی دهید. ممکن است با همان دست بارانی از تیرهای طلایی به سرتان بریزد!

ورود به Leyndell, Ashen Capital و کشتن باس‌های نهایی

4. از شما دور می‌شود و به آسمان می‌رود، در این لحظه یک دایره طلایی مانند حلقه الدن رینگ روی آسمان ظاهر می‌شود. او بال‌هایش را باز می‌کند و یک حلقه نیز روی زمین ایجاد می‌شود، در این لحظه به سمت بیرون حلقه فرار کنید و اگر حلقه‌ای به سمتتان آمد از روی آن با پرش بگذرید و از محدوده حلقه خارج شوید تا آسیب نبینید. هرچه خون باس کمتر باشد تعداد حلقه‌هایی که به سمتتان می‌آید و باید از رویشان بپرید بیشتر می‌شود پس این ضربه به یک شکل نیست و اگر در پایان مبارزه باشد مرگبارتر است! پس از حلقه دور شوید تا این آسیب مرگبار رویتان اثر نکند. 5. باس شمشیرش را بالا می‌آورد و به صورت عمودی یک جادوی طلایی به سمتتان می‌فرستد، باید به جهات جاخالی به موقع دهید و ضربه را جا بگذارید. 6. باس با دستش مه‌ای رنگارنگ را روی زمین ایجاد می‌کند از مه دور شوید، بعضی وقت‌ها این را دقیقا رو به رویش و برخی موارد به صورت مستقیم روی شما ایجاد می‌کند، در هر صورت اگر مه رنگی دیدید از محدوده آن فرار کنید. 7. باس بال‌هایش طلایی می‌شود و یک گوی طلایی مرگبار در نزدیکی‌اش ایجاد می‌کند، از محدوده او فرار کنید تا آسیب نبینید.

ورود به Leyndell, Ashen Capital و کشتن باس‌های نهایی

8. روی زمین لیز می‌خورد و از بال‌های طلایی‌اش جادوهایی تیر مانند به سمتتان می‌فرستد! (مثل عکس بالا!) این جادوها مانند بارانی روی سرتان می‌ریزند، باید به موقع و پشت سرهم جاخالی دهید تا این باران طلایی به شما برخورد نکند. 9. بلافاصله بعد از ضربه قبلی او به سمتتان جادوهای طلایی از دور می‌فرستد این بخش از مبارزه به شدت مرگبار است و ممکن است در همین جا کشته شوید! باید پشت سرهم جاخالی دهید تا کشته نشوید. 10. باس چندثانیه‌ای توقف می‌کند و از خود یک سری باران طلایی و یک گوی بزرگ خارج می‌کند! این باران به سمتتان هجوم می‌آورد و به دنبال‌تان می‌آید! همزمان باس از دور به سمتتان اسپل می‌فرستد! اگر باس در چنین موقعیتی شما را گیر بیندازد احتمال کشته شدن شما بسیار بالاست و کار خاصی نمی‌توانید بکنید! مگرا اینکه شانس بیاورید! 11. پیشنهاد می‌شود جلوی باس بایستید و وقتی که می‌خواست با شمشیر ضربه بزند، از زیر شمشیرش جاخالی دهید به زیر شکمش بروید و چندین ضربه به باس وارد کنید و بعد از ضرباتش فرار کرده و همین رویه را ادامه دهید تا باس را شکست دهید.

ورود به Leyndell, Ashen Capital و کشتن باس‌های نهایی

12. بعضی مواقع باس روی هوا می‌پرد و با شمشیرش در محلی که هستید فرود می‌آید و یک ضربه گروهی وارد می‌کند، باید از محدوده باس دور شوید تا آسیب کمتری ببینید. 13. این باس یکی از غیرقابل پیش بینی‌ترین باس‌های بازی است! یعنی ضربات او هیچ حساب و کتابی ندارد و ممکن است به یکباره با یک سری ضربات ترکیبی پشت سرهم که اصلا از او انتظار ندارید شما را به کشتن بدهد! پس هیچ حساب کتابی برای این باس در ذهنتان نچینید و بهتر است فقط به حرکات لحظه‌ای‌اش نگاه کنید و بر ضد آنها عمل کنید. در حقیقت این باس یکی از عجیب‌ترین و غیرخطی‌ترین باس‌های تاریخ دنیای گیم محسوب می‌شود و هر لحظه ممکن است غافلگیرتان کند! در هر صورت بعد از کشتن این باس Elden Remembrance را بدست خواهید آورد.

پایان بندی‌های بازی الدن رینگ

(در ویدیو: ۱۶:۲۱ تا ۲۱:۴۷)

بعد از شکست باس منطقه استراحت Fractured Marika را فعال کنید. حال زمان آن است که پایان بندی بازی را ببینید. اگر طبق راهنمایی پیش رفته باشید تمام پایان بندی‌ها در دسترس‌تان است! در این مطلب جداگانه: توضیح کامل در مورد پایان بندی های بازی Elden Ring در مورد تمام پایان بندی‌های بازی صحبت کردیم. (اینکه هر گزینه چه معنایی دارد) پس به همان صفحه در این مورد مراجعه کنید. همینطور در ویدیو می‌توانید تمام پایان‌های بازی را مشاهده کنید پس نگران چیزی نباشید و همه چیز توضیح داده شده است. امیدواریم این راهنمایی توانسته باشد شما را در به پایان رساندن درست بازی یاری رساند. تا مطالب بعدی، موفق باشید.

قسمتهای دیگر راهنمایی قدم به قدم الدن رینگ (به ترتیب از قسمت اول تا…):

جدیدترین راهنماییهای ساعت هفت در مورد الدن رینگ(کلی):

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است