راهنمایی کامل بازی Cyberpunk 2077 Phantom Liberty / ماموریت Somewhat Damaged (و دیگر مراحل مسیر پایانی اول)

راهنمایی کامل بازی Cyberpunk 2077 Phantom Liberty / ماموریت Somewhat Damaged

در بازی Cyberpunk 2077 Phantom Liberty در مرحله Firestarter شما با دو انتخاب رو به رو هستید که دو سری ماموریت کاملا متفاوت را پیش پایتان قرار می‌دهد. اگر به Reed کمک کنید که Songbird را بگیرد مراحل پیش را بدست می‌آورید، در این صفحه سه مرحله باقی مانده این پایان را توضیح داده‌ایم.

راهنمایی کامل مراحل بازی Cyberpunk 2077 (منوی اصلی)

مراحل پایان اول:

ماموریت Black Steel in the Hour of Chaos

ماموریت Somewhat Damaged

ماموریت Leave in Silence

ماموریت Four Score and Seven

…مراقب اسپویل داستانی در این بخش از راهنمایی باشید…

ماموریت Somewhat Damaged

ماموریت Somewhat Damaged

بلافاصله بعد از ماموریت Black Steel in the Hour of Chaos این مرحله آغاز می‌شود. وارد تونل شوید و به سمت علامت مشخص شده حرکت کنید. داخل ساختمان بعد از بررسی محیط به سمت پایین ساختمان با پرش مسیر را ادامه دهید. در پایین، از پنجره به سمت دیگر بپرید و داخل کامیون خالی را چک کنید. بعد از چک کردن کامیون مسیر را به سمت پایین محیط ادامه دهید و وارد درب روی زمین که رویش Exit نوشته شده است شوید. در آب به سمت محل مشخص شده شنا کنید و در آنجا با کمک نبردبان از آب بیرون بیایید. به سمت محل مشخص شده بروید. باز جلوتر به درون آب بپرید و به سمت محل مشخص شده بعدی بروید. جلوتر از آب بیرون بیایید و در اتاق بعدی با جانی صحبت کنید. (صبحت‌ها تاثیرگذار نیست)

ماموریت Somewhat Damaged

بعد از صحبت با جانی، به پایین و به درون آب بپرید. در پایین از طریق پله‌ها از آب بیرون بیایید و بعد، جلوتر باید به یک کامپیوتر Jack in کنید. ناگهان Songbird روی مانیتورها ظاهر می‌شود و با شما صحبت می‌کند. بعد از پایان صحبت‌ها، باید علامت‌های Blackwall که Songbird از خود به جای گذاشته را دنبال کنید و به سمت او بروید. وارد در بعدی شوید و از پله‌های سمت راست پایین بروید. در پایین سوار آسانسور شوید و به طبقه منفی یک بروید. همینطور که به سمت پایین می‌روید با جانی صحبت کنید.

ماموریت Somewhat Damaged

در پایین، مراقب باشید سقوط نکنید و باز علامت‌های قرمز روی محیط را دنبال کنید و به سمت Songbird را به پیش بروید. همینطور از سر پایینی به پایین بروید تا به درِ بسته برسید. در سمت راست یک در وجود دارد بعد از ورود به اتاق وارد دریچه انتهای اتاق شوید و با پرش مسیر را به سمت دیگر ادامه دهید. مسیر را همینطور ادامه دهید و از دریچه سمت دیگر به پایین بپرید. در آنجا، وارد اتاق شوید و به مکالمه بین Songbird و Hansen گوش کنید. بعد از پایان مکالمه، به سمت جلو بروید تا به یک محیط بزرگتر برسید در آنجا در سمت چپ مانند عکس بالا Songbird را خواهید دید به سمتش بروید تا در به شکل ناگهانی بسته شود. حال باید راهی برای باز کردن در پیدا کنید. اولین کاری که باید بکنید به سراغ نقشه‌ای که در عکس بالا محلش مشخص است بروید و آن را بررسی کنید تا محل اتاق‌های مختلف را یاد بگیرید. (چون سیگنال را از دست داده‌اید و نقشه‌ای ندارید)

ماموریت Somewhat Damaged

بعد از پایان صحبت با Songbird باید Dataterminal آلفا و بتا را پیدا کنید. وقتی نقشه را اسکن کردید می‌توانید با فشار V آن را در گوشه تصویر بیاورید تا بتوانید با کمک تصویر آن Dataterminal آلفا و بتا را پیدا کنید. (متوجه می‌شوید با به اتاق سرور بروید) باید به سمت اتاق سرور یا Server room (در تابلوی بالای اتاق‌ها اسمشان نوشته شده) شوید و در کرکره‌ای آن را باز کنید. با کامپیوتر درون اتاق تعامل کنید و Access Terminal را انتخاب کنید و Dataterminal را غیر فعال یا Disable کنید. بعد Jack in کنید و کامپیوتر را هک کنید. دری روی زمین باز می‌شود، داخل آن شوید و به سمت جلو مسیر را ادامه دهید و از نبردبان انتهای آن بالا بروید. به سراغ کامپیوتر بعدی بروید و سعی کنید مثل قبلی آن را نیز از کار بیندازید ولی حالتان بد می‌شود. بعد از اینکه کنترل را بدست گرفتید سینه خیز تا انتهای اتاق بروید و سعی کنید کابل را در بیاورید ولی برق می‌رود به بیرون بخزید تا با یک ربات مرگبار که در کنترل Songbird است رو به رو شوید!

ماموریت Somewhat Damaged

به یکباره سبک بازی تغییر می‌کند و به سبک وحشت تغییر می‌کند! (یکی از دلایلی که Phantom Liberty خاص و فوق العاد‌ه است) در این بخش باید از دست این ربات مخفی شوید و ماموریت را نیز همزمان دنبال کنید! دقت کنید هیچ راه مبارزه‌ای وجود ندارد و فقط باید در محیط از دست این رباتِ مرگبار مخفی شوید. اگر گیر آن بیفتید کارتان تمام است! به سرعت دریچه‌ای که رویتان است را با انتخاب Remove بردارید تا دمو آغاز شود. بعد از دمو، باید از دست ربات مخفی شوید. به سرعت وارد اتاقی که درش باز است شوید و به درون دریچه‌ی باز درون اتاق بروید، اگر کمی معطل کنید کشته خواهید شد! وقتی درون دریچه هستید، به سمت دیگر بروید و از نبردبان بالا بروید، دریچه را باز کنید و وارد اتاق شوید. در اتاق بالایی می‌توانید لوت محیط را بردارید تا یک Shard به نام Map را نیز پیدا کنید. اگر آن را باز کنید به نقشه این بخش دسترسی پیدا می‌کنید. (هرچند اگر طبق راهنمایی بروید لازمش ندارید!)

ماموریت Somewhat Damaged

وارد اتاق بعدی شوید تا بخشی از خاطرات Songbird و آزمایشات و جراحی‌هایی که دولت ایالت متحده روی او انجام داده را به چشم ببینید. وارد اتاق بعدی که شوید به راهرو می‌رسید در اینجا باید وارد اتاق Engineering شوید. (تا خود را به Dataterminal Sierra برسانید) دقیقا رو به رویتان است به سرعت داخل شوید. مراقب باشید ممکن است ربات در اینجا در حال پرسه زدن باشد اگر اینطور است از دریچه روی زمین برای مخفی شدن استفاده کنید و وقتی رفت از دریچه خارج شوید و وارد اتاق بعدی که رویش Engineering نوشته شده شوید. به سمت کامپیوتر بروید و آن را هک کنید. کمی بعد ربات از راه می‌رسد به سرعت وقتی صدای ربات را شنیدید بی‌خیال کامپیوتر شوید و مخفی شوید و گرنه با یک ضربه کارتان را می‌سازد! (مثل ما که چند باری شکممان سفره شد مانند عکس بالا!) کمی مخفی شوید و وقتی ربات رفت به سراغ کامپیوتر بروید و هکش کنید.

ماموریت Somewhat Damaged

از این بخش خارج و وارد راهروی اصلی شوید. بسیار مراقب باشید ربات در حال پرسه زدن است، پشت جعبه‌ها مخفی شوید و بگذارید رد شود. به سرعت به اتاق Security بروید. (از نقشه بالاتر می‌توانید استفاده کنید. بخش دوم) وارد اتاق اصلی سرور شوید و به سمت کامپیوتر بروید. در اینجا نیز در وسط هک کردن سر و کله ربات پیدا می‌شود. بلافاصله از همه چیز دست بکشید و مخفی شوید تا برود و بعد کامپیوتر را هک کنید. حال به سمت آن در بسته‌ای که Songbird از آن رد شد بروید و روی ترمینال کنار آن open بزنید تا در باز شود. وارد در بعدی شوید و به سمت جلو پیش بروید تا جلوتر ربات شما را پیدا کند و به دنبالتان بیاید، به سمت جلو مسیر را فرار کنید و از موانع بپرید. (اگر کمی معطل کنید کشته می‌شوید) در انتهای مسیر در سمت چپ در را با کمک ترمینال کنارش باز کنید و داخل شوید، به سرعت در بعدی را باز کنید و دوباره داخل شوید. جلوتر مسیر را ادامه دهید تا لحظه قسم خوردن Songbird در برابر Myers را ببینید. بعد از دیدن این دمو به سمت جلو مسیر را ادامه دهید و وارد اتاق Core Control شوید. در اتاق بعدی با Songbird صحبت کنید و بعد از پایان حرف‌ها با کامپیوتر تعامل کنید و Shut down Core را بزنید.

ماموریت Somewhat Damaged

این مرحله در وسط کار متوقف می‌شود. حال باید به عقب برگردید، در بیرون اتاق صحبت‌های Songbird و Reed که روی صندلی نشسته‌اند را بشنوید. بعد از پایان صحبت‌‌ها به سمت Labs بروید. در آنجا می‌توانید لحظات دردناک Songbird را به چشم ببینید. بعد وارد اتاق Neural Network control شوید و با کامپیوتر تعامل کنید. بعد دستگاه بالای کامپیوتر را اسکن کنید. (عکس بالا) حال کابل‌های سمت راست و چپ روی زمین را Disconnect کنید. وقتی اینکار را کردید به شکل ناگهانی ربات سر می‌رسد و باید از دستش فرار کنید. حال فقط یک کابل دیگر مانده که باید آن را قطع کنید ولی مهمتر نباید ربات شما را پیدا کند. بنشینید و کمی مخفی شوید تا ربات بزرگ داخل اتاق بیاید و به دور او بچرخید تا شما را نبیند و بعد از اینکه ربات رفت به سمت دیگر اتاق بروید تا کابل بعدی را پیدا و قطع کنید. بعد از اینکه ربات رفت از اتاق خارج شوید، ولی مراقب باشید او ممکن است دوباره در حال گشت‌زنی باشد پشت جعبه‌های سمت چپ مخفی شوید تا ربات برود.

ماموریت Somewhat Damaged

بعد به سمت اتاق observation room بروید، در آنجا ربات در حال گشت‌زنی است باید بسیار مراقب باشید تا شناسایی نشوید و از آنجا داخل اتاق Thermal control شوید. در آنجا باید بسیار مراقب باشید چراکه ربات در حال گشت زنی در آنجاست مخفی شوید و وقتی ربات از آنجا دور شد به سمت کامپیوتر بروید. روش هک کردن کامپیوتر جواب نمی‌دهد پس باید روش دیگری برای از کار انداختن آن پیدا کنید. در این بین ربات باز به این اتاق وارد خواهد شد، پس به سرعت فرار کنید. وقتی ربات رفت محیط را اسکن کنید تا پنجره کرکره‌ای را پیدا کنید (در عکس بالا مشخص شده است) آن را باز کنید و داخل شوید و در آنطرف فیوز را Override کنید. با اینکار حالتان کمی بد می‌شود و یکی دیگر از خاطرات Songbird را مشاهده می‌کنید. بعد از پایان خاطره به سمت اتاق observation room بروید و از آنجا وارد اتاق Datafort central command شوید. (در سمت چپ اتاق)

در آنجا، همینطور به جلو بروید تا به یک کامپیوتر برسید. کامپیوتر را باز کنید و بعد باید شش دستگاه Firewall متصل به سرور را از بین ببرید. محیط را اسکن کنید تا محل آنها به رنگ قرمز مشخص شود. هر یک را اسکن کنید و Initiate overload را بزنید تا از کار بیفتد. وقتی دوتای درون این اتاق را از کار انداختید سر و کله ربات بزرگ دوباره پیدا می‌شود. بسیار مراقب باشید و بنشینید و در اطراف اتاق مخفی شوید. سریع اینکار را انجام دهید و گرنه سریع کشته می‌شوید. کمی صبر کنید ربات از اتاق خارج شود به سمت اتاق بعدی بروید و محیط را اسکن کنید و Firewallها را از بین ببرید. بعد از اینکه Firewallها را از کار انداختید به سمت کامیپوتر بروید و آن را خاموش کنید.

ماموریت Somewhat Damaged

حال به اتاق observation room برگردید تا دوباره سر و کله ربات پیدا شود. حال باید برای مدت کوتاهی خود را از دست این ربات مخفی نگهدارید. پشت محلی مخفی شوید و صبر کنید تا ربات دوباره وارد سوراخ سقف شود. در این لحظاتی که مخفی شدید اگر ربات به سمتتان آمد به سمت دیگر بروید و مخفی شوید تا برود. وقتی ربات رفت تمسیلی از Songbird روی پله ظاهر می‌شود. به سمت اتاق Neural Network control بروید و از آنجا وارد اتاق Core control Room شوید. وارد اتاق Core control شوید و در آنجا با کامپیوتر تعامل کنید تا دمو آغاز شود. در حین دمو برخی از خاطرات Songbird را نیز ملاحظه می‌کنید.

در حین دمو در اتاق Songbird هستید به پیش او بروید و با او صحبت کنید. یک سری خاطرات مختلف از Songbird نگاه کنید تا بیشتر با این شخصیت آشنا شوید. بعد از هر خاطره می‌توانید کمی با او صحبت کنید. (انتخاب‌های اینجا تاثیرگذار نیست) بعد از دمو به سمت وسط هسته بروید و در را باز کنید تا با Songbird رو به رو شوید. در اینجا یک انتخاب بسیار مهم پیش روی شماست.

ماموریت Somewhat Damaged

Songbird از شما می‌خواهد که او را بکشید ولی این کاملا به شما بستگی دارد که او را بکشید یا زنده نگهدارید و به Reed تحویل دهید. او به شدت خسته شده است و دوست ندارد باز به دست دولت ایالت متحده اسیر شود و حتی مرگ را به اسیر زندگی کردن ترجیح می‌دهد. با انتخاب Kill So mi او را بکشید. با این انتخاب Reed از دست شما بسیار عصبانی می‌شود و در آخر Myers نیز به شما کمک نمی‌کند که از شر مشکل مغزی که دارید خلاص شوید. اگر به حرف‌های Reed گوش کنید و او را زنده نگهدارید در آخر Myers طبق قولش به شما کمک می‌کند که از شر مشکل مغزیتان خلاص شوید. هرچند حل این مشکل بدون عواقب هم نخواهد بود! (توضیح خواهیم داد!)

ماموریت Leave in Silence

ماموریت Leave in Silence

اگر او را زنده نگهدارید Reed سر می‌رسد و با شما با صحبت می‌کند و بعد زمان به جلو می‌رود. جایی که شما بدن زنده ولی مریض Songbird را تحویل دولت می‌دهید. در این بین Myers که به هدفش رسیده به شما مدالی می‌دهد (دست دادن با او، گرفتن مدال یا هرچیزی تاثیری ندارد و کاملا به خودتان بستگی دارد) و قول می‌دهد که کمک کند مریضی مغزی شما را درمان کند. در آخر با Reed صحبت کنید و بعد در آپارتمانتان با جانی صحبت کنید تا ماموریت به پایان برسد و ماموریت Four Score and Seven را بدست بیاورید.

ماموریت Leave in Silence

اگر Songbird را بکشید Reed سر می‌رسد و به شدت ناراحت است، بعد زمان جلو می‌رود و در ماشینی هستید. جنازه Songbird را روی تخت بگذارید و بعد با Myers صحبت کنید. او به شدت ناراحت و عصبانی است و به شما در مورد مریضی‌تان کمک نمی‌کند. بعد از اینکه Myers رفت با Reed آخرین صحبت‌ها را انجام دهید، در اینجا دموی نهایی بازی آغاز می‌شود، بعد در دمو در آپارتمان‌تان با جانی صحبت کنید تا ماموریت به پایان برسد و ماموریت Four Score and Seven را بدست بیاورید.

ماموریت Four Score and Seven

بعد از پایان ماموریت Leave in Silence این مرحله را بدست می‌آورید، بعد از چند وقت Reed به شما پیامی می‌فرستد آن را باز کنید و بخوانید. بعد به محل مشخص شده در نقشه بروید و با او ملاقات کنید. پیش او بنشینید و با او صحبت کنید. اگر Songbird در مرحله قبلی کشته شده باشد بعد از پایان صحبت‌ها این ماموریت به پایان می‌رسد. ولی اگر او زنده باشد بعد از پایان صحبت‌ها ماموریت Who Wants to Live Forever را بدست می‌آورید.

ماموریت Who Wants to Live Forever

ماموریت Who Wants to Live Forever

یک روزِ بازی صبر کنید تا Reed با شما تماس بگیرد، وقتی او تماس گرفت با او صحبت کنید و بگویید برای عمل جراحی آماده‌اید. (گزینه اول) بعد از پایان صحبت‌ها به محل مشخص شده در نقشه بروید و خود را به پشت بام ساختمان برسانید و روی صندلی بنشینید. در اینجا جانی ظاهر می‌شود و با شما صحبت می‌کند. او از شما می‌خواهد که به Reed زنگ نزنید چراکه فکر می‌کند راه دیگری برای نجات V پیدا خواهید کرد! جانی با این عمل جراحی از بین خواهد رفت و دلش نمی‌خواهد این اتفاق برایش بیفتد و به همین دلیل این درخواست را از V می‌کند. در اینجا می‌توانید حرف او را گوش کنید و گزینه You’re right… را انتخاب کنید. با اینکار باید مراحل دیگر را بروید تا پایان‌های دیگر بازی اصلی را تجربه کنید. ولی اگر گزینه Call Reed را انتخاب کنید بازی به جلو پیش می‌رود و ادامه این مرحله را تجربه خواهید کرد.

ماموریت Who Wants to Live Forever

اگر به Reed زنگ بزنید باید منتظر یک AV بمانید تا شما را ببرد. در این بین می‌توانید به دوستانتان در نایت سیتی پیام بدهید که دارید شهر را ترک می‌کنید. (بسته به اینکه مراحل فرعی خاص را کامل کردید می‌توانید دوست‌های زیادی داشته باشید یا فقط به Viktor پیام بدهید! بازی می‌خواهد شما را ترغیب کند که مراحل فرعی مختلف را برای آشنایی با شخصیت‌های بازی انجام دهید پس اگر مراحل فرعی انجام نداده باشید فقط می‌توانید به یک نفر پیام دهید.) بعد از مدتی یک AV سر می‌رسد و شما را سوار می‌کند، در بین راه جانی ظاهر می‌شود و آخرین صحبت‌هایش را می‌توانید گوش کنید تا V چشمانش را ببندد و ماموریت به پایان برسد.

ماموریت Things Done Changed

ماموریت Who Wants to Live Forever

بعد از مدتی در تخت یک بیمارستان از خواب بیدار می‌شوید. ابتدا با Reed صحبت کنید تا متوجه شوید عمل جراحی با موفقیت انجام شده یا خیر! دو اتفاق بد برای V افتاده است! یکی اینکه او دو سال در کما بوده است و دوم اینکه او دیگر نمی‌تواند از Cyber-ware‌های پیشرفته استفاده کند و به نوعی باید به عنوان یک انسان عادی باقی عمرش را سر کند! بعد از پایان صحبت‌‌ها، Reed از اتاق خارج می‌شود.

حال می‌توانید با یکی از دوستانتان تماس بگیرید. (این کاملا به انجام ماموریت‌های فرعی بازی بستگی دارد و ارتباط شما با کاراکتر‌های بازی بستگی دارد.)

شما می‌توانید بسته به نوع رابطه‌تان با افراد زیر تماس بگیرید:

Panam غیرقابل دسترسی خواهد بود، اما همچنان می‌توانید برای او پیام ارسال کنید.

Judy وقتی شما ناپدید شدید نایت سیتی را ترک کرده و ازدواج کرده است.

Vik هنوز در نایت سیتی است، و پس از اینکه می‌فهمد شما دیگر نمی‌توانید از implants استفاده کنید، پیشنهاد می‌کند که شما را چک کند.

Kerry در وسط یک تور موسیقی است و قول می‌دهد زمانی که بتواند به شما سر بزند.

River هم نمی‌تواند شما را ببینید چون در یک ماموریت ویژه است.

ماموریت Who Wants to Live Forever

پس در هر صورت فقط یک گزینه وجود دارد که آن هم رفتن پیش Vik در نایت سیتی برای چک کردن شماست! شاید بتوانید implants نصب کنید! در صحنه بعدی در نایت سیتی هستید و در یکی از ماشین‌های Delamain به سمت مقصد می‌روید. در محل که ایستاد به سمت محل مشخص شده بروید. در بین راه مردی به نام Jim به شما تیکه‌ای می‌اندازد! به نظر می‌رسد بدون قدرت‌هایتان کار سختی در نایت سیتی دارید! به سمت محل مشخص شده بروید و با Vik صحبت کنید. آزمایشات او روی شما نشان می‌دهد که واقعا دیگر نمی‌توانید هیچ Cyber-ware‌ یا implantی روی بدنتان نصب کنید و باید به بدن معمولی خود عادت کنید!

ماموریت Who Wants to Live Forever

بعد از صحبت‌ها به سمت بیرون از ساختمان بروید تا دوباره با Jim رو به رو شوید و در آخر از او کتک بخورید! در آخر شما با Misty ملاقات می‌کنید که می‌خواهد شهر را برای همیشه ترک کند، قبل از آمدن تاکسی چند کلمه‌ای با او صحبت کنید و بعد به سمت تاکسی او را ببرید تا دموی نهایی آغاز شود و بازی به پایان برسد. (این تنها پایان بازی است که در انتها V نجات پیدا می‌کند، هرچند او تمام قدرت‌هایش را از دست می‌دهد…) (دیگر پایان‌های نسخه اصلی)

راهنمایی‌های مرتبط با پک Cyberpunk 2077 Phantom Liberty

دیگر راهنمایی‌های بازی Cyberpunk 2077 مراحل و راهنماییهای اصلی …

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است